Buráň: Rezidentní parkování neplní svoji funkci a je nespravedlivé

06. 12. 2017

Rada města v říjnu schválila koncepční dokument, týkající se rezidentního parkování v centru města. Radní se tak rozhodli i přesto, že Zastupitelstvo s předstihem vyjádřilo přání o tomto dokumentu rozhodnout. Rada města tím zastupitele obešla a šesti hlasy dokument odsouhlasila.

 

Buráň: Rezidentní parkování neplní svoji funkci a je nespravedlivé

 

Považuji za nutné připomenout, že se v roce 2014 projednávala obecná koncepce dopravy, a ta byla schválena právě v Zastupitelstvu. Koncepce parkování upravuje parkovací režimy v širokém centru města, kde zavádí rezidentní a smíšené zóny. Jedná se o oblast v pomyslném trojúhelníku OC Cukrovar, ulice Marxova a nám. Osvobození, viz. přiložený obrázek.

 

Každá ulice v této oblasti má dle koncepce vlastní návrh na využití a dohromady tak vytváří propojený systém parkování, který by měl dávat smysl. Koncepci totiž zpracovávala odborná firma a město za ni zaplatilo desítky tisíc korun.

 

O to víc překvapující pro mne bylo zjištění, že Rada města z této ucelené koncepce vyjmula pouze pár ulic (část Národní třídy a nám. Osvobození), kterým upravila režim pro parkování, a ostatní ponechala v současném stavu.

 

Z propojeného systému parkování se tak staly pouze rezidentní zóny pro privilegované bytové domy. Ucelený systém tak byl roztrhán na kousky a kromě pár spokojených parkujících se problém s parkováním přesunul do vedlejších ulic. Zatímco jedni si pochvalují parkovací místa přímo pod okny bytů, druzí se cítí právem ošizeni.

 

Vždyť Rada města si z dokumentu za několik desítek tisíc korun udělala trhací kalendář. Copak radní ví lépe než odborná firma, jak takový systém parkování funguje, že z něj používají pouze některé části? Copak radní mohou zavádět rezidentní parkování jen v určitých oblastech pro uspokojení jisté skupiny občanů?

 

S takovým postupem nemohu souhlasit. Proto budu i nadále apelovat na radní, aby konečné slovo v této věci mělo Zastupitelstvo. Sám s podstatou rezidentního parkování v Hodoníně nesouhlasím, avšak v případě jeho zavedení by mělo být realizováno v celé šíři schválené koncepce nebo naopak vůbec. Nic mezi tím fungovat nemůže. V celkovém dopadu z toho budou profitovat pouze vyvolené bytové domy.